pnf

Ikarus C42 A ja B

Lue lisää...

Lue lisää...

Lue lisää...

Hintaluokka varusteista riippuen
alk. 65000 € < ALV 0%

 

Yleiskuvaus

Ikarus C42 A ja B (Siis kaikki Ikarusmallit ovat edelleen saatavissa. Läheis jokaiseen makuun ja kukkarolle)

Ehkä parahaat ja pidetyimmät ikimodernit saksalainet kevytilmailukoneet.  Monessa maassa ja varsinkin suomessa täysin ylivoimainesti ostettu.
 
 
Kevytilmailussa asiakaskunta ja konevalikoimat laajenevat vauhdikkaasti. Siihen on erinomaiset syyt.  Kevytilmailu on kauan odotettu kehityssuunta niin monien omakohtaisen lentämisunelman toteutumiselle.  Kun tähän vielä lisätään Suomen erinomaisuus harrastaa lajia varsinkin kelluke käyttöisesti niin talvella kuin kesällä. 
Vaikka konetarjonta onkin laajaa ja moneen eri tarpeeseen tulee Ikarus C42:n ylivoimaisuus sen ajattomuudessa ja tasalaatuisuudessa kaikissa suhteissa.



Yleensä lajiin tullaan kohtalaisen pienellä lentokokemuksella. Silloin tarvitaan koneelta ominaisuuksia jotka tuovat omistajalleen tai kerholle oikean turvalisuuden tunteen, helpon lennettävyyden ja huollettavuuden.  Ikaus ei ole markkinoiden nopeimpia koneita eikä ole tarkoituskaan, koska tasapainoisuus kaikilla nopeusalueilla on etusijalla, mutta omaa hyvin riittävän matkanopeuden pitkillekin matkoille.  

Lue lisää...

Ikarus C52

 

Lue lisää...

Lue lisää...

Lue lisää...

Lue lisää...

Hintaluokka varusteista riippuen
alk. 69000 € < ALV 0%

 

Yleiskuvaus

Ikarus C52

Comco-Ikarus tehtaan uusin tuote Ikarus C perheeseen. Vuonna 2012 saatavuus vielä rajoitettu.

Tehdas on pysynyt uskollisena erinomaiselle oivallukselle rakentaa harrstelentolaite mahdollisimman helpoksi ja edulliseksi ylläpitä, mutta samalla saada siihen ehkä markkinoiden paras käytön monipuolisuus, sekä stabiilisuus kaikilla nopeusalueilla ja kaikkien akseleidensa suhteen.

Tämä oivallisuus mekanotyyppisestä lentokonealumiini rungosta ja siivestä joka on päällystety erittäin vahvalla Tedlar UV-suojatulla lämpökutiste kankaalla. (tosin C52 ssa saatavana myös kovapäällystesiipi)
 
Ikarus C sarja on saanut vankkumattoman jalansijan useissa maissa ja on kotimaassankin Saksassa ollut vuosia eniten myyty moderni kevytlentokone. Syitä on monia joista enemmän volyymimalle Ikarus C42 kohdalla.

C52 on,vaikka perustu samaan ideologiaan, on suurelta osin täysin uusi kone.

Tärkeimmät muutokset koskevat täysin uutta siipeä niin profiililtaan kuiin mitoiltaakin.
Koko takavakaaja on uusittu Pendeli malliseksi (kuten esim Piperissa). Runkokatteet on uusittu. Samoin ohjaamo, laskuteline, moottoripukki jne.

Kone on 25 km/t nopeampi kuin markkinoiden valloittaja veljensä C42 ilman että stabiilisuus on yhtään huonontunut hitaissakaan nopeuksissa.

C52 tulee asettumaan kevytilmailun Luxus luokkaan, mutta meille suomalaisille tärkeä keluukevarustuksen saanti on varmistettu joten Ikarus tuoteperhe on todella mielenkiintoinen ja tarjoaa jatkossakin varmuutta, hyvää jälleenmyyntiarvoa ja monipuolisuutta lähes koko asiakaskunnalle.



 

Lue lisää...

Ikarus C42 C, CS

IKARUS C42C

Lue lisää...

Saksassa heti kiinnostavaksi noussut kone.

C42Cssä on insinöörit tehneet erinomaista työtä.  Kone on Edeltäjiään huomattavasti nopeampi ja vakavuus on etisestäänkin parantunut.

Kokonaan uusi moottori ripustus on tehnyt koneen lähes värinättömäksi ja hiljaiseksi.

Uusi siipiprofiili tehokkainen winletteineen on 70cm lyhyempi ja silti sakkausnopeus en pysynyt samana.  Hitailla nopeuksilla vajoaminen on hieman nopeampaa mutta vastaavasti ohjattavuus on huomattavasti parantunut ja herkistynyt.  Suomessa lentää tällä hetkellä jo 3 C42C konetta.

 

Pyydä Suomen Aviator lehden kolelentoraportti kokonaisuudessaan.
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

 

Tule itse kokeilemaan.
Huomaat että Ikarus ei turhaan ole Suomen eniten haluttu kone, Saksan joka vuosi eniten myyty kone edelleenkin.
monikayttöisyydessään ja ylläpidettävyydessään ylivoimainen.


 IKARUS C42CS

 

Lue lisää...

 

C42C on muuten sama kuin C42C mutta laskuteline on konkaan uusittu tuoden koneelle lähes 15km/t lisanopeutta. Lisäksi koneeseen on tehty useitä pienempiä muutoksia kuten esimerkikis ovien lukot ym.

Lue lisää...

Eurostar SL

Lue lisää...

EuroStar SL on erittäin kehittynyt kevytlentokone ja on suomen toiseksi eniten ostettu kone Ikaruksen jälkeen.

Kone on testattu monesti niin laadun, turvallisuuden, luotettavuuden suhteen. Evektor tehdas on lentokoneenvalmistukseen laatuluokiteltu tehdas joka on saavuttanut korkeimmat laatustandardit myös harrasteilmailun koneissa.

Evektor on tehnyt yli 900 konetta eri puolelle maailmaa eli on siten yksi merkittävimmistä vakavsti otettavista kevytlentokone valmistajista.

Lue lisää...

Savage

Lue lisää...

Savage on konesarjan koneet ovat aivan omassa luokassaan ja omalla filosofialla.

Koneet on tehty erittäin huolellisena käsityötä. ZlinAero tehtaan omistajat ovat luoneet 40-l Piepercub konetta mallina käyttäen modernin nykyaikaisella suortuskyvyllä olevan nostalgiakoneen.

 

Lue lisää...