Ikarus C42B,C,CS /B2

Malli Max kuormattavuus Tyhjäpaino tehtaalla Hinnat tehtaalla std varustein sis ALV 24%
C42 B /B2   Competition - MTOW  540,0kg 
Kuormattavuus 276 kg
264 kg    79149 €   98145 €
C42 C /B2   Competition - MTOW 560,0kg
Kuormattavuus 284 kg
276 kg    89188 €  110593 €
C42 CS /B2 Competition - MTOW 560,0kg
Kuormattavuus 273 kg
287 kg    94188 €  116793 €

Hinnat ALV 0%  ja sis ALV 24%   Hinnat päivitetty 21-2-2024 

( Toimitus- ja viranomaismaksut lisätään,
Arviolta 2000-4000€ riippuen esim. lennetäänkö Saksasta vai maakuljetus )

PYYDÄ TARJOUS !  VARUSTELEMME SINULLE SOPIVAN VERSION. 

Ikarus C42 B/C/CS  /B2   (Siis kaikki Ikarusmallit ovat edelleen saatavissa. Läheis jokaiseen makuun ja kukkarolle)

Ehkä parhaat ja pidetyimmät ikimodernit saksalainet kevytilmailukoneet.  Monessa maassa ja varsinkin suomessa täysin ylivoimainesti ostettu.

Kevytilmailussa asiakaskunta ja konevalikoimat laajenevat vauhdikkaasti. Siihen on erinomaiset syyt.  Kevytilmailu on kauan odotettu kehityssuunta niin monien omakohtaisen lentämisunelman toteutumiselle.  Kun tähän vielä lisätään Suomen erinomaisuus harrastaa lajia varsinkin kelluke käyttöisesti niin talvella kuin kesällä. 
Vaikka konetarjonta onkin laajaa ja moneen eri tarpeeseen tulee Ikarus C42:n ylivoimaisuus sen ajattomuudessa ja tasalaatuisuudessa kaikissa suhteissa.



Yleensä lajiin tullaan kohtalaisen pienellä lentokokemuksella. Silloin tarvitaan koneelta ominaisuuksia jotka tuovat omistajalleen tai kerholle oikean turvalisuuden tunteen, helpon lennettävyyden ja huollettavuuden.  Ikaus ei ole markkinoiden nopeimpia koneita eikä ole tarkoituskaan, koska tasapainoisuus kaikilla nopeusalueilla ja akseleiden suhteen on etusijalla, mutta omaa hyvin riittävän matkanopeuden pitkillekin matkoille.  

Ikaruksen tekee ylivoimaiseksi mm seuraavien ominaisuksien yhdistelmä:



  • laadukkaasti tehty
ja jatkuvasti kehittyvä
  • erinomaiset, tasapainoiset lento-ominaisuudet kaikilla nopeusalueilla

  • ehkä paras vesikone markkinoilla 

  • tilava 

  • helpoin ja nopein kone huoltaa ja korjata 

  • ajaton 

  • ei poistu koskaan muodista (kevytilmailun Piper Cup)

  • lähes1700 konetta valmistettu

  • erittäin tyytyväiset omistajat

  • kohtuullinen toimitusaika

  • vaikka maku on katsojan silmissä hyvän ja ajattomannäköinen
  • onnistunut vahva kangas siipiratkaisu johon ei tule lommoja ja helppo puhdistaa

  • nopeasti purettavissa ja kasattavissa tarvittaessa

  • kaikki kuluvat osat helposti vaihdettavissa

  • turvallinen

  • hyvä liitokyky
 (kilometristä liitää 11 km)
  • ehkä parhaat sivutuuliominaisuudet
 (16 solmua)
  • runsaat varustelumahdollisuudet

  • jne



Kokonaisuutena lyömätön Ikarus.  
Kevytilmailun ajaton monikäyttöinen standardi niin aloittelijalle kuin konkarillekin.
Esim eniten käytetty koulukone ja omistajina myös useita Finnairin kippareita.


Kone josta aika ei aja ohi. Taas vuonna Saksan kovin kilpailluilla markinoilla eniten ostettu kuten aikaisempinakin vuosina.

Saatavana eri suositus toimituskokoonpanona: C42B, C42C ja C42CS

Ikarus C42 B

Ikarus C42BIkarus C42B

Ikarus C42A

Hintaluokka tehtaalla varusteista riippuen

alk. 55235€ < ALV 0%  (C42A  51300€ <ALV 0%, kysy tarkemmin)

Ikarus C42 A ja B (Siis kaikki Ikarusmallit ovat edelleen saatavissa. Läheis jokaiseen makuun ja kukkarolle)

Ehkä parahaat ja pidetyimmät ikimodernit saksalainet kevytilmailukoneet.  Monessa maassa ja varsinkin suomessa täysin ylivoimainesti ostettu.

Kevytilmailussa asiakaskunta ja konevalikoimat laajenevat vauhdikkaasti. Siihen on erinomaiset syyt.  Kevytilmailu on kauan odotettu kehityssuunta niin monien omakohtaisen lentämisunelman toteutumiselle.  Kun tähän vielä lisätään Suomen erinomaisuus harrastaa lajia varsinkin kelluke käyttöisesti niin talvella kuin kesällä. 
Vaikka konetarjonta onkin laajaa ja moneen eri tarpeeseen tulee Ikarus C42:n ylivoimaisuus sen ajattomuudessa ja tasalaatuisuudessa kaikissa suhteissa.



Yleensä lajiin tullaan kohtalaisen pienellä lentokokemuksella. Silloin tarvitaan koneelta ominaisuuksia jotka tuovat omistajalleen tai kerholle oikean turvalisuuden tunteen, helpon lennettävyyden ja huollettavuuden.  Ikaus ei ole markkinoiden nopeimpia koneita eikä ole tarkoituskaan, koska tasapainoisuus kaikilla nopeusalueilla on etusijalla, mutta omaa hyvin riittävän matkanopeuden pitkillekin matkoille.  

Ikarus C42CS

 

Ikarus C42CS

Hintaluokka varusteista riippuen

alk. 69850 € < ALV 0%

 

Yleiskuvaus

Ikarus C42CS

Comco-Ikarus tehtaan uusin tuote Ikarus C perheeseen 2017

Tehdas on pysynyt uskollisena erinomaiselle oivallukselle rakentaa harrstelentolaite mahdollisimman helpoksi ja edulliseksi ylläpitää, mutta samalla saada siihen ehkä markkinoiden paras käytön monipuolisuus sekä stabiilisuus kaikilla nopeusalueilla ja kaikkien pysty, vaaka ja poikkittais akseleidensa suhteen.

Erinomaiseksi osoittautunut siipi on päällystety erittäin vahvalla Tedlar UV-suojatulla lämpökutiste kankaalla. Kestävä ja helppo puhdistaa (jopa jäästä tarvittaessa)
 
Ikarus C sarja on saanut vankkumattoman jalansijan useissa maissa ja on kotimaassankin Saksassa ollut vuosia eniten myyty moderni kevytlentokone. Syitä on monia joista enemmän volyymimalle Ikarus C42 kohdalla.

C42CS on,vaikka perustu samaan ideologiaan, on suurelta osin täysin uusi kone.

Tärkeimmät muutokset koskevat täysin uutta siipeä niin profiililtaan kuiin mitoiltaakin.

Runkokatteet on uusittu. Samoin ohjaamo, laskuteline CS, moottoripukki jne.

Kone on 25 km/t nopeampi kuin markkinoiden valloittaja veljensä C42 ilman että stabiilisuus on yhtään huonontunut hitaissakaan nopeuksissa.

C42C ja CS on asettunut kevytilmailun edulliseen Luxus luokkaan. Meille suomalaisille tärkeä keluukevarustus CS:ään tulee hieman myöhemmin,  joten Ikarus tuoteperhe on todella mielenkiintoinen ja tarjoaa jatkossakin varmuutta, hyvää jälleenmyyntiarvoa ja monipuolisuutta  koko asiakaskunnalle.

Huomattakoon sekin että Comco-Ikarus tehdas tulee tarjoamaan kaikille C42 koneille B mallista lähtien taannehtivasti uusin painomääräysten tultua voimaan (2018 loppu - 2019 alku) MTOW  painoskorotus kitit. Kitin hinta on vielä auki.  

Määräyset tiukkenevat kaikien vanhojen kevytlentokoneiden ostalta siten etä joustavuudet pelastusvarjojen ja kellukkeiden lisäkuomattavuuden osalta poistuvat ja vain tyyppitodistuksessa oleva MTOM (maksimi lentoonlähtömassa) 450kg jää voimaan.  Tämä jättää monet Kevytkoneen hankalaan asemaan kun kuormattavuus on rajallista. (joskin Ikarukselle ollut aina kohtuullinen).
Comcon tarjoama kitti nostaa suoraan MTOMn vähintäin 90kg 540kg tai suuremmaksi taannehtivasti.  kaikki uudet koneet tulevat automaattisesti olemaan tulevien määräysten mukaisia.

C42C jaCS koneet vaikka päällisin puolin näyttävätkin tutuilta ovat ominaisuuksitaan aivan selkeästi huomasti kehittyneet.  Tämän voi aioastaan todeta kokeilemalla. Jokainen on todella positiivisesti yllättynyt.